Najrozumnejšia forma výchovy je príklad.

(Albert Einstein)

Božie zázraky

1. Rozdelíme si texty Kristových zázrakov a vytvoríme skupinky podľa počtu detí.

2. Každý má pár minút na prečítanie textu a pripravenie krátkej scénky bez slov.

3. Postupne sa hrajú scénky, ostatní hádajú o aký príbeh sa jedná.
Na záver jednej scénky tí, čo hrali rozpovedia svojimi slovami celý príbeh.

4. Na tabuľu postupne píšeme zoznam príbehov.

5. Po skončení si pripomenieme, čo majú všetky príbehy spoločné. Boli to Kristove zázraky.

6. Rozvinieme debatu o tom, čo to je Kristov zázrak, či im veríme alebo sa nám zdajú neuveriteľné. Deťom vysvetlíme, že sa jedná o zásadný postoj, buď verím alebo neverím. Nedá sa špekulovať.

7. Premýšľame nad zázrakmi v našom živote a v terajšom svete. Mladým vysvetlíme, že zázraky Boh stále koná, len my nie vždy vidíme tieto divy, lebo máme málo viery alebo tieto divy vidieť nechceme.

8. Pán Boh stvoril svet a my môžeme vnímať zázraky stvoreného sveta. Aj v našich malých osobných svetoch sa dejú veci, ktoré sú práve Božím divom pri nás, keď sa Pán Boh dokáže ako láskavý a milujúci Otec. Božím divom pri nás je aj to, že prichádzame na stretnutia, že máme možnosť byť v spoločenstve veriacich. V dnešnej dobe je to iste zázrak. Majme otvorené oči i srdcia pre Božie divy pri nás.

9. Poukážeme v rozhovore na najväčší Boží zázrak - Kristovo vzkriesenie, ktoré si pripomíname na Veľkú noc.

Texty: Mt 8, 23- 27
           J 2,1-9
           Mt 14, 13-21
           Mt 14, 22-33
           L 7, 11-17
           J 9,1-12
Pomôcky: Nová zmluva